4 Temmuz 2017 Salı

Snapchat Filtrelerinin Saçmalığı

Uzun zamandır snapchat  kullanıyorum ve hemen hemen geçen sene de popüler olan snapchatin filtrelerinden bahsetmek istiyorum . Açıkçası filtreleri ilk başta gördüğümde gayet eğlenceli gelmişti. Ama şu son aylarda nedense bir tiksinti oluştu ve saçma bulmaya başladım.







Gençler arasında baya popüler olan bu filtreler snapchatden sonra diğer uygulamalara da geçti. İnstagram ve diğer fotoğraf uygulamaları gibi. Uygulamadaki fitreler arasında domuz, kedi, köpek, ceylan, bambi ve diğer hayvan türlerinin efektleri kullanılarak fotoğraf çekilip sosyal medyaya yükleniyor.






Peki insanlar neden bu tarz köpek kedi domuz gibi hayvanların motiflerini alarak fotoğraf çekiyor diyorsanız onun da nedeni ufak bir araştırmayla ortaya çıktı.




Çünkü bu filtreler diğer filtrelere nazaran yüzü daha güzel gösteriyor. Biliyorsunuz ki yüzde güzelliğin en büyük ölçütü burnumuzdur. Burnun yerine gelen köpek burnu suratın kusurunu kapatıyor. Yüzü incelterek ve elmacık kemikleri yukarı kaldırarak kadınların yaptığı kontür işlemini bir filtreyle gerçekleştiriyor. Gençler arasında özellikle de kadınlar arasında yayılmasının yegane sebebi de tamamıyla yüzü kusursuz göstermesi.
Aşağıdaki fotoğrafta da görüyorsunuz.



Bana artık saçma gelen kısmı ise kendimizi neden bir hayvana benzeterek fotoğraf çekilmemiz. Evet maalesef popüler kültür ve hemen hemen hepimiz yapmışızdır. Ama cidden mantıklı düşündüğünüz zaman kameraya bakıp dil çıkartmak bence insanı aşağılar nitelikte. Bir şeylerin kölesi olduğumuz manasına geliyor. Her ne kadar sevimli gibi gözükse de bence çok komik ve basit duruyor. Aslında  "o yapıyor ben neden yapmayayım " demek yerine  mantıklı olup olmadığını sorgulasak daha iyi bence.

Dip Not :Sağ üst köşede bir anketim var. Oylarınızı bekliyorum :)






16 yorum:

  1. Valla ben zaten hiç anlamıyorum anlamda veremiyorum bu yeni nesilide hiç anlamıyorum böyle saçma sapan şeylere uğradıkları Kadar hem derslerine hemde ailelerine görseller daha iyi olurdu 😊 emeğine sağlık güzel paylaşım olmuş 😊 sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle aynı fikirdeyim. Bir de kameraya bakıp tuhaf tuhaf hareket yapmaları da ayrı bir komik oluyor :)

      Sil
  2. Ben hic sevemedim. Biri ona köpek dese kızar. Ama kendi kendini köpek yapıyor :) Allah akil fikir versin.

    YanıtlaSil
  3. İnanir misin daha hic denemedim bile, gordukcede ayar oluyorum niye deneyim ki , erkek olsam daha bi itici bulurdum bence 😅

    YanıtlaSil
  4. Yanıtlar
    1. Ne demişler zevkler ve renkler tartışılmaz 😊😊

      Sil
  5. bazı arkadaşlarımı takip etmek için ve biraz da merakımdan kullanmıştım snapchati. Ama uzun zaman önce bıraktım kullanmayı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi yapmışsınız çok gerekli bir uygulama değil tabi 😊

      Sil
  6. Çok güzel bir konuya değinmişsin. Snapcheti meraktan indirip uygulamaya bakınca çok gereksiz bulup silmiştim. Zaman kaybı böyle uygulamalar.

    YanıtlaSil
  7. Ben en başından beri kendimizi köpek ve benzeri hayvanlara benzeterek fotoğraf çekinmekten saçma buluyordum. Düşüncelerimi yanıtmışsınız:) Ama o filtrelerinde insanı daha minnoş gösterdiği kesin :)))

    YanıtlaSil
  8. Bi yerden sonra ben de sıkıldım.İlk komik ama aşırıya kaçınca kötü oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle ama biz insanlar işte suyunu çıkartıyoruz :)

      Sil

Yorumlarınız değerlidir. Laubali ve blog tanıtımı gibi yorumlarsa gözümde sevimsizdir.