9 Haziran 2017 Cuma

Saçlarımı Sabunla Yıkamamın Sonucu

Bu yazıya  " hemen koşun kızlar doğal sabun alın " demekle başlamayı o kadar çok isterdim ki lakin saçımın sertleşmesinden dolayı diyemiyorum. Biliyorsunuz ki önceki yazılarımda doğal zeytinyağlı sabunu öve öve bitirememiştim. Hatta size uzun uzun neden almanız gerektiğinden de bahsetmiştim. Bazı noktalarda hala sabunu savunuyorum. Ama dediğim gibi bazı noktalarda.


Şampuanı bırakıp sabuna büyük umutlarla başlamıştım. Hatta ona buna sen hala şampuan mı kullanıyorsun hani şu kimyasal olandan diye dalga bile geçiyordum. Ama ne demişler büyük lokma ye büyük konuşma :)

Sabunu ilk kullandığımda açıkçası çok sevmiştim. Saçlarımı sert yapsa da derinlemesine temizlemesine bayılıyordum. Ama gel gör ki ilk bir buçuk aydan sonra bile saçlarım sabuna alışamadı. Ve sanki ben saçıma sürdükçe saçım sabunu reddetti. Saçlarıma elimi vurduğumda gün geçtikçe daha da sertleştiğini ve tararken zorlanmaya başladım. Sonunda pes ettim ve bir gün elim duştayken saç kremine gitti ve o dakikadan sonra sabunla tüm ilişkiyi kestim.


Aldığım üç kalıp sabun hala duruyor. Tabi ki de verdiğim paraya yazık olmadı çünkü sabun lys sürecinde çıkardığım tüm sivilcelerimi yok etti ve cildime çok iyi geldi. Banyodan çıkınca elinizi yüzünüze vurduğunuzda adeta bebek gibi oluyor.


Yani saç için çıktığım yolda cildim için iyi bir şeylere ulaştım.


Şu an tamamen şampuana geçtim. Ama içimdeki bir his hala sabun kullanmam gerektiğini söylüyor. Umarım bir gün geçmeyi başarırım. Yoksa kimyasallarla dolu hayatıma bir yenisini eklemekle geçecek ömrüm.

9 yorum:

  1. Bende bir ara bu girişimde bulundum fakat saçım böyle kalin yumak gibi olunca eyvah dedim nasıl tariycam şimdi ☺ Sonra hiç bulasmadim sabuna. Eskiden insanlar nasıl sabunla yıkıyordu da tarıyordu diyorum hatta

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım onlar baştan alıştırdı bizim gibi sonradan geçmedi sabuna :/ şansız bir nesiliz bu konuda

      Sil
  2. Acaba arada kullanmak belki o kadar kötü yapmaz.Şampuanlarda mesela sürekli kullanınca ilk gün ki gibi etkisi olmuyor bende ,değiştiririm o yüzden ,belki bunda da o taktiği kullanınca o kadar kötü olmaz.Bu arada hangi markaydı sabunun,sivilcelerim varda benim:(..ama sabun tavsiye etmiyorlar pek karma cilde gene de denemek isterim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehmet Aydın doğal zeytinyağlı defne sabunu. Merak etme benim cildim de karma. Ama ciddi mana da yüzümde gözle görülür bir değişim oldu.Tavsiye ederim en azından bir dene.

      Sil
  3. Markası nedir acaba? Sivilcelere iyi geldıyse kullanılmaya değer:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehmet Aydın - Doğal Zeytinyağlı Defne Sabunu :)bencede denemelisiniz

      Sil
  4. Ilk kullanıldığında saçları kötü yaptığını biliyordum, ama kullanınca saçların alıştığını duymuştum. Ve ne tevafük ben de yeni kullanmaya başlatım. Daha bir kere yıkadım saçlarımı. Evet koyun yünü gibi aynen saçlarım:) Ama alışacak diye umut ediyorum hala.

    YanıtlaSil
  5. Belki de sirke ile durulamak ii gelebilir yani demek istediğim doğal bir yumuşatıcı yöntemi bulmak lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben evde olmadığı için hiç kullanamadım açıkcası sirkeyi

      Sil

Yorumlarınız değerlidir. Laubali ve blog tanıtımı gibi yorumlarsa gözümde sevimsizdir.